3 Haziran 2014 Salı

Amigurumi Cupcake İğnelik Yapımı / Free Pattern

Merhabalar sevgili takipçilerim...:)

Uzun zamandan beri bloğumu takip eden pek çok kişiden, amigurumi tarifleri paylaşma konusunda talepler alıyordum. Tarifleri burada yayınlayacağıma dair çook önceden beri verilmiş sözüm vardı, fakat yoğunluktan vakit ayırıp da hazırlayamamıştım.

Nihayet, söz verdiğim üzere tarifleri yazıp hazırladım.


Burada çok önemli birkaç noktayı belirtmek istiyorum:

  • Paylaşılan tarifler, kesinlikle kendi oluşturduğum tarifler olacaktır.
  • Ördüğüm oyuncakların birçoğu, başkaları tarafından çevirisi yapılmış tariflerdir. Bu nedenle her oyuncağın tarifini ne yazık ki burada göremeyeceksiniz.
  • Ücretle satılan veya bir başkasının emek harcayıp da oluşturduğu bir tarifi burada, onlardan izinsiz paylaşmak elbette uygun olmaz. Bu nedenle, yalnızca bana ait olan tarifleri burada yayınlayacağım.
Zamanla çok daha güzel tasarımlar hazırlayıp burada sizlerle paylaşmak dileklerimle...

***


İlk tarifimiz, başlangıç seviyesinde olacak. Bir nevi ısınma turları diyebiliriz. :)
Hiç bilmeyenler için birkaç püf noktası da verelim:


  • Örgülerimizin içini boncuk elyafla dolduruyoruz. Hem hafif, hem de formu bozulmuyor.
  • Oyuncaklarımızda, hazır karakter gözleri kullanıyoruz. Vidalı şekilde takılıyor ve kesinlikle yerinden çıkmıyor. Bunları internetten satın alabilirsiniz. Bulamayanlar, alternatif olarak düğme dikebilirler. (Düğme ile profesyonel göz yapma tekniğini de ilerde burada paylaşacağım inşallah.)
  • İplik olarak, dilediğiniz ipi tercih edebilirsiniz. Tığ numaramız 2.5.
  • Amigurumi tariflerinde, genellikle kısaltmalar kullanılır. Pek çok tarif bu dille yazılır. Bu kısaltmalara alıştıktan sonra, tarifleri okumak ve uygulamak çok daha kolay olacaktır. Bizim tariflerimiz de bu kısaltmalarla hazırlanmış olacak.
  • Bunlar dışında, kullanacağımız örgü tekniklerini (sıkiğne, arttırma, azaltma) ve dikiş tekniklerini, internette video sitelerinden kısa bir araştırma yaparak çok kolay şekilde öğrenebilirsiniz. Sormak istedikleriniz olursa da, buraya yorum olarak bırakabilirsiniz.

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin diyorum ve sizi tarifle başbaşa bırakıyorum... :)




5 yorum:

  1. Merhaba:)
    Bu kısmen kolaya benziyor değilmi diğerlerine göre? Bununla başlamayı düşünüyorum ne dersiniz?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      Evet, ben de 'başlangıç tarifi' olarak paylaşmıştım zaten :) Çok basit, amiguruminin temel tekniklerini kavramanıza yardımcı olabilecek bir tarif. Takıldığınız yer olursa her zaman rahatlıkla sorabilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin... :)

      Sil
  2. Çok teşekkürler:) Yanlız nasıl başlamam gerekiyordu,ben kafadan 5-6 zincir çekerek başladım her ikisindede...kahverengi kısmı güzel oldu gibi pembeli yeri bir tuhaf oldu:)

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim:)
    Başlarken 6'lı sihirli halka ile başlıyoruz. Zincir de olabilir ama sihirli halka daha iyi, boşluk kalmıyor. Fotoğraflarını görmeyi çok isterim, eminim çok güzel olmuştur:)

    YanıtlaSil
  4. Nasil birlestirecegimizi yazmamissiniz ?:/

    YanıtlaSil

Siz de konuya dahil olmak ister misiniz?

Yorum yazan herkese çok teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...