7 Haziran 2014 Cumartesi

Eva'dan Gül Nasıl Yapılır?

Merhabalar...

Final döneminde olmama rağmen -aslında oturup ders çalışmam gerekirken- ufak bir ara verip geleyim dedim. Bir post yazıp kaçacağım hemen :)


Eva'dan ilk ve tek çalışmam olan gelin buketimi daha önce burada yayınlamıştım. Bugün de güllerimin nasıl yapıldığını anlatacağım.
Aslında fotoğraflarını daha önce çekip hazırlamıştım. Şimdi sadece fotoğrafları buraya eklemesi kaldı. Ve tabii ki birazcık bilgi... :)
Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin diyorum ve hemen resimli anlatımıma geçiyorum...



  • Göz kararı çizip iki farklı kalıp hazırlıyoruz. Çiçek şeklinde olan gülümüzün ortası, diğerleri de yapraklar olacak.
  • Bir çiçek, 8 adet yaprak çiziyoruz. Kesip çıkartıyoruz.
  • Ütü ile düşük ısıda evalarımıza şekil veriyoruz. Yaprağın yarısına ütüyü değdirip bir-iki saniye bekliyoruz, sonra elimizle kıvırıp yaprak formu veriyoruz. Daha sonra da ütüyü ortasına bastırarak hafif bir çukur oluşturuyoruz ve yapraklarımız hazır.




Şimdi sıra birleştirmeye geldi.

  • Önce telimizi hazırlıyoruz. Daha sonra çiçek şeklindeki evamızı telin etrafına fotoğraftaki gibi sarıyoruz ve ok işareti olan yerlere silikon sıkarak yapıştırıyoruz.
  • (Yapıştırmak için sıcak veya soğuk silikon kullanmalısınız. Uhu, prit gibi maddelerle yapışmayacaktır.)
  • Ardından, gül yapraklarının ortasına silikon sıkıyoruz ve fotoğraftaki gibi sırayla yerleştiriyoruz.




Son olarak, telin etrafına kağıt bant yapıştırabilirsiniz.Tercihen beyaz veya yeşil.
(Tel ince olacağından, çiçeklerimizin biraz daha sağlam durması için bu işlemi öneririm.)
Buket yapacaksanız rengin çok da önemi yok, çünkü buketin etrafına tül ve kurdele sarılıyor. ;)


İşte sonra da böyle cici bir buketiniz oluyor... :)


Sorularınız varsa buraya yorum bırakabilir veya e-mail gönderebilirsiniz: elma.sekeri.blog@hotmail.com
Sevgiler...

10 yorum:

  1. süper eline sağlık mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. ne kadar zarif olmuş...ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım çok güzeller :)Çok da açıklayıcı anlatmışsın valla teşekkürler, kesinlikle yapacağımm en yakın zamanda inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım, yapınca bloğunda yayınlarsan biz de görmüş oluruz, güzel olur:)
      Kolay gelsin şimdiden...:)

      Sil
  4. Harika bir paylaşım bayıldım ellerinize sağlık.
    Beğendim paylaştım buloğumun değerli postlarından biri oldu.Sevgiler
    http://begendimpaylastim.blogspot.com.tr/2014/08/eva-sungerlerinden-gul-yapm.html

    YanıtlaSil
  5. Kizlar gercekden cok guzel olmus bende evde bu tarz el isleri cok yapiyorum ve sizin gibi paylasmak istiyorum bloglari nasil yapiyorsuniz bende blog yapip birilerine faydali olmak istiyorum

    YanıtlaSil
  6. çok güzel ellerinize sağlık,eva kağıdı ile eva süngeri aynı şeymi hangisini kullanmalıyız..

    YanıtlaSil

Siz de konuya dahil olmak ister misiniz?

Yorum yazan herkese çok teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...