30 Eylül 2015 Çarşamba

Rengarenk Cüzdanlar Dikelim / Resimli Anlatım


resimli anlatım

Merhabalar sevgili dostlar... :)
Acemi terzi dikişlerine devam ediyor! :) 
Bu kez neler mi diktik? Ohoo çok şey. Ama burada şimdilik bu renkli, cıvıl cıvıl cüzdanlarımı paylaşacağım; hem de resimli anlatımlarıyla beraber. :)
Heyecanlandınız mı? Hadi yazının devamını okuyalım o zaman! :)




resimli anlatım

Havaların hafif serinlediği, yağmurlu ve karanlık günlerde içinizi aydınlatsın bu renkli cüzdanlar! 
Ben bu cici şeyleri, çok sevdiğim dostlarıma hediye etmek üzere yaptım. Daha da dikerim hani, doymadım dikmelere. :) Hadi sizler de hemencecik dikiverin birkaç tane, hediye edin sevdiklerinize, gülsün yüzleri mutlulukla... :)

Gelelim yapım aşamalarına:
Ben 3 farklı kumaş kullandım:
  1. Dış yüzeyi için poplin
  2. İç yüzeyi için ince astar kumaş. 
  3. Arasına koymak için ince keçe.
  • Üç kumaştan da 16 X 12 ebatlarında 2'şer adet kesiyoruz. Toplamda 6 parça kumaşımız olacak. (Resim 1)
  • Üç kumaşı üst üste gelecek şekilde yerleştiriyoruz. Dış yüzey olacak kısmın desenli yüzü dışa bakacak şekilde olmasına dikkat edin. Diğer iki kumaş için farketmez. (Resim 2/3)
  • Üst üste koyduğumuz üç kat kumaşı iğne ile sabitliyoruz. (Resim 4)
resimli anlatım
  • İğne ile sabitlenen üç kat kumaşın kenarlarına, dikkatli bir şekilde makinemizin zigzag ayarı ile sürfile çekiyoruz. (Aşağıdaki resim.) 
resimli anlatım
  • Diğer üçlü kumaşa da aynı işlemi uyguluyoruz. Şimdi, üç parçadan oluşan iki adet kumaşımız oldu. İhtiyacınız olan diğer bir malzeme, uygun boyda bir fermuar. (Gizli fermuar olmamasına dikkat edin.) (Resim 5)
  • Fermuarı kumaşa, yüzü yüzüne gelecek şekilde, fotoğraftaki gibi iğneliyoruz. (Resim 6)
  • İğnelediğimiz yerden fermuarın bir tarafını dikiyoruz. (Bunun için makinelerde bulunan özel fermuar ayağını kullanmanızı öneririm.) (Resim 7)
  • Fermuarın diğer tarafı için, iki kumaşı yüzü yüzünde tutarak, kumaş kenarı ile fermuar kenarını hizalayıp iğneliyoruz. Ve iğnelediğimiz yerden makineye çekiyoruz. (Resim 8)

resimli anlatım
  • Bu kısmı anlatmak biraz zor olduğu için birden fazla fotoğrafla desteklemek istedim. Dört resim de fermuarın ikinci kısmının dikimiyle ilgilidir. (Resim 9/10/11/12) 

 resimli anlatım

  • Fermuarın ikinci yanı da dikildikten sonra görüntümüz böyle olacaktır: 
         -Resim 13: Ön yüzü. 
          -Resim 14: Arka yüzü.

  • Fermuar yerini fotoğraftaki gibi ütüleyerek açıyoruz. (Resim 15/16)
resimli anlatım

  • Son olarak cüzdanın yan dikişlerini kapatıyoruz. Öncelikle, dikerken kumaşımız kaymasın diye üst üste iğneliyoruz, sonra bir köşesinden başlayarak üç kenarı makinede çekiyoruz. Yan dikişleri çekmeden evvel fermuarı açık bırakmayı unutmayın ki, ters çevirirken zorlanmayın. (Resim 17/18) 
(Ben biraz yamuk dikmiş olabilirim, hem fotoğraflayıp hem dikmeye çalışınca böyle kazalar olabilir. :P )
  • Ve finaall... Artık ters çevirmeye hazırız... İşte cipcici bir cüzdan! :) 
resimli anlatım

Elinizde hangi renkte, desende kumaşlar varsa değerlendirin. Karıştırın, dikin, kombinleyin. Hayal gücünüzü serbest bırakın, türlü türlü güzellikler çıkartın ortaya, mutlu edin; hem kendinizi, hem sevdiklerinizi.

resimli anlatım

Sorularınız olursa lütfen yazın:
elma.sekeri.blog@hotmail.com

resimli anlatım

 Hayatın güzel renklerini görüp, her anımıza şükredebilmek dileğiyle,
Sevgiler hepinize... 


25 yorum:

  1. çalışmalar çok güzel , anlatımlarında harika ellerinize sağlık.bende beklerim selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım! Harika fikir, ellerinize sağlık... :))

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel olmuşlar elinize sağlık hemen deneyeceğim umarım becerebilirim :-)

    YanıtlaSil
  4. Çook güzel olmuşlar... İçimden sizin gibi bir sürü yapıp, en sevdiklerime hediye etmek geldi. Emeğinize sağlık..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, kolay gelsin şimdiden. :)
      Sevgiler...

      Sil
  5. Tebrikler, ellerinize sağlık, çok cici olmuşlar keşke dikiş dikme gibi bir yeteneğim olsaydı bu güzelliklerden yapıp sevdiklerime hediye etmek fikrim olabilirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...
      Umarım bir gün fırsat bulur ve dikersiniz. :)
      Sevgiler...

      Sil
  6. çok güzel emeğinize sağlık deneyeceğim:) bende bloğuma beklerim biraz bakım biraz makyaj falan yazıyorum :) sevgilerle !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, şimdiden kolaylıklar diliyorum. :)
      Sevgiler...

      Sil
  7. Yaa ne kadar güzel olmuşlar :) Ellerine sağlık canım blogunu takibe aldım bana da beklerim :)
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Çok Güzel anlamışsınız emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Takibe geldim bndebyeni dikise badladim :) izleyicileriniz goorunmuyot bloguma gelio tanitrsabz tekrsr unutmsdan ugrayabikirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz sevgili Şeyma, teşekkürler :)
      Dikişlerinizde başarılar diliyorum, umarım keyifle dikersiniz. :)
      Sevgiler...

      Sil
  10. Ne tatlı cüzdanlar böyle...ben de tunus işinden bir cüzdan yapmayla uğraşıyorum fermuari için cok güzel fikir verdiniz ilk defa yapıyorum da :) ben de bloguma beklerim eleştirileriniz ve tavsiyeleriniz için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... :)
      Kolay gelsin size de, elbette uğrarım bloğunuza.
      Sevgiler...

      Sil
  11. Dikişleri makinada degil de elde yapilsa olur mu

    YanıtlaSil
  12. Ben de cüzdan dikiyorum ama en son fermuarın yan dıkıslerını kapatmadan once dıs tarafanı ıtıyorsunuz fermuarı yoksa içe mi batırıyorsunuz?Ben içine alıp sonra dikiyorum ve cok por duruyor 😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimlerde göründüğü gibi, kenarlardan dikişleri kapatıp ters çeviriyorum ve fermuarlar içte kalacak şekilde ütülüyorum. Ütülemezseniz fermuarlar dışa doğru ve pot durur. İşin sırrı ütüde. 😊

      Sil
  13. Elinize sağlık çok cici olmuşlar.

    YanıtlaSil

Siz de konuya dahil olmak ister misiniz?

Yorum yazan herkese çok teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...