29 Mart 2015 Pazar

Örgü Bardak Altlıkları Nasıl Yapılır / Resimli Anlatım

nasıl yapılır

Merhabalar sevgili dostlar... 
Şurada düğünüme 1 ay kalmış, ben hâlâ örgüyle, iple uğraşıyorum. :) Örgü örmek adeta bir tutku hâlini aldı bende. Bir zamanlar tığ tutmasını bile beceremezken, şimdi tığımı elimden düşürmeyen bir örgü delisi oldum çıktım! :) 
Sanırım baharı da çok özlediğimden olmalı; hep böyle cıvıl cıvıl renklerde, çabucak biten bir şeyler örmek istiyorum. Bu isteğin neticesi olarak, bir sürü rengarenk bardak altlıkları ördüm. Ve tabii ki, hemencecik paylaşmak istedim sevgili bloğumda! :)

Bir tanesini örerken, aşama aşama fotoğrafladım. Buyurun, ayrıntılı anlatımıyla beraber, cipcici, tam çeyizlik bardak altlıklarım ve yapım aşamaları:


  • 10 zincir çekerek başlıyoruz. Zinciri birleştirip halka yapıyoruz. (Resim 1/2)
  • 2 zincir çekerek yukarı çıkıyoruz. Halkanın içine 19 tane trabzan yapıyoruz. (Resim 3/4)
resimli anlatım
  • Trabzanları birleştiriyoruz ve tekrar 2 zincir çekerek yukarı çıkıyoruz. (Resim 5/6)
  • 2 trabzan, 2 zincir... şeklinde bütün sırayı bitiriyoruz. (Resim 7/8)
resimli anlatım

  • Bir üst sıraya geldiğimizde, oluşan boşlukların her birine, 2 trabzan, 3 zincir, 2 trabzan örüyoruz ve tüm sırayı bu şekilde bitiriyoruz. (Resim 9/10)
  • Son sıraya geldiğimizde ise, oluşan boşluklara 6 adet trabzan yapıp hemen yanındaki ilmeğe "ilmek kaydırma" yapıyoruz. Tüm sırayı bu şekilde dönüyoruz ve bitiriyoruz. (Resim 11/12)

resimli anlatım

Bu şekilde, dilediğiniz renklerde bardak altlıkları hazırlayabilirsiniz. Ben, fotoğraflarda yapım aşamaları daha rahat anlaşılsın diye koyu renk ip kullandım. Fakat favorim, cıvıl cıvıl bahar renkleri... :)

resimli anlatım

Bittikten sonra sert ve tok durması için kolalamak iyi bir fikir. Ben henüz kolalamaya fırsat bulamadım. Şimdilik böyle dursunlar bakalım, inşallah kendi evimde ağırlayacağım ilk misafirlerime yetişirler... :)

resimli anlatım

Sormak istediğiniz sorular varsa, buraya yorum olarak yazabilir, veya mail gönderebilirsiniz. Mümkün mertebe cevaplamaya çalışacağım.
Mutlu hafta sonları diliyorum,
Sevgiler...

8 yorum:

  1. Çok güzeller ellerine sağlık tatlım :)

    YanıtlaSil
  2. İplikciden ne ipi olarak almaliyim yani ne demeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İplikçiye sormanıza gerek yok, kendiniz bakın, dokunun, hoşunuza gideni alın :)
      Tüylenmeyen, tok duran herhangi bir iplik olabilir. Ben %100 Premium Akrilik içerikli ip kullandım. Ama koton içerikli de olur. Tüylenmesin yeter :)

      Sil
  3. Tığ numarası kaç olmalı acaba

    YanıtlaSil
  4. yüreğine sağlık bende inşallah bunların amerıkan servıs buyuklugunde olanından yapmak ıstıyorum ama azımlıyım yapıcam :)ıyı gunlede kullan cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, size de kolay gelsin o zaman :)

      Sil

Siz de konuya dahil olmak ister misiniz?

Yorum yazan herkese çok teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...