5 Ağustos 2014 Salı

Bu Adamın Rivayetine Güvenmem



-Bu Adamın Rivayetine Güvenmem-

İslâm dünyasında Kur'an-ı kerimden sonra en güvenilir kaynak Sahih-i Buhari adındaki Hadis kitabıdır.

İsmail Buhari hazretlerinin "rahmetullahi aleyh", yeni bir Hadis-i Şerif duymak ve almak için dere tepe dolaştığı, günlerce, haftalarca yol katettiği sıralardaydı. Kendisine birçok sahabi ile görüştüğü bilinen birinden söz edildi. Çok zaman yaptığı gibi uzun bir yol katederek bahsedilen adamı buldu. Fakat adamı bulduğu sırada, kazığından boşanmış olan devesini boş torba ile aldatarak yakalamaya çalıştığına şahit oldu. Bu halde hiçbirşey sormadan geri döndü. Niçin boş döndüğünü, birkaç hadis not etmediğini soranlara şöyle cevap verdi: 
"Bu adam, Allahü tealanın bir mahlûkunu aldatmaya uğraşıyor. Ben, devesini aldatarak yakalamaya çalışan adamın rivayet edeceği hadise güvenmem"


2 yorum:

  1. Okurken duygulandım ve etkilendim.Gerçek alimlerin din konusunda ne kadar hassas olduklarını anlamamızı sağlıyor.Faydalı paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba yen, keşfettim bloğunuzu tekipteyım bana da beklerım :) http://meralgumus.blogspot.com.tr/
    AYRICA PAYLŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil

Siz de konuya dahil olmak ister misiniz?

Yorum yazan herkese çok teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...